Meny

Kontakt
Lukk meny

Carthago dealer meeting 2019

Presentasjon av årets nyheter fra Carthago og hyggelig sosial utenomfaglig aktivitet.

Turen startet med en opptur for Alexander, som fikk gleden av å kjøre den røde Forden ned til Landvetter lufthavn. Vi kom til flyplassen i god tid før flyet gikk, slik at vi skulle slippe unødvendig stress. Etter et par øl på O’learys og litt starstrucke etter å ha sett Kristoffer Joner casually gå forbi oss, gikk vi i mot gaten og ble møtt med en stor skjerm som fortalte oss at flyet var 2 timer forsinket. Litt små-irriterte gikk vi tilbake til O´learys, for å sette oss ned å vente ytterligere. Richard sjekket både e-post og meldinger for å se om det var noen oppdateringer i forbindelse med det videre flyet vi skulle ta fra München til Stuttgart. Ettersom Carthago-fabrikken lå like langt ifra München som det gjorde Stuttgart, stresset vi ikke så veldig med dette, da vi like godt kunne tatt en leiebil fra München til fabrikken. Allikevel ringte Richard Lufthansa flyselskap for sikkerhetsskyld for å undersøke litt nærmere. Da fikk han beskjed at vi var booket om til et fly som gikk til Frankfurt, og at videre fly til Stuttgart måtte vi ordne derifra. Vi tittet på klokka, og så det var 5 minutter til dette flyet gikk. Vi løp bort til gate, og slapp akkurat inn før de stengte gaten. Vi var nå på vei til Frankfurt uten noen som helst anelse om hvordan vi skulle komme oss videre til Stuttgart.

Ca. 2,5 timer senere, lander vi i Frankfurt. Vi flyr rundt som 2 nordmenn i Tyskland for å lete etter en info-skranke for Lufthansa. Til slutt finner vi dette, og takket være språk-geniet Alexander, får vi både overtalt Hertz til å holde av en bil for oss, samt. En flybillett til vår endelige destinasjon.

Etter ganske nøyaktig 12 minutter i lufta, lander vi endelig på Stuttgart. Der orienterer vi oss lett som en plett frem til Hertz bilutleie, og får utlevert en Mercedes A-klasse fra en ganske trøtt og litt småirritert kundemottaker. I det vi setter oss i bilen for å kjøre mot hotellet, har klokken passert 00.00 og vi har fortsatt et par timer kjøring foran oss. Richard, som var den meste våkne av oss, tok henda bak rattet og satt kursen ut på Autobahn som en rakett. Da vi endelig ankom hotellet, var det rett i sengs for å få litt søvn før morgendagens arrangement.

Onsdag

Litt trøtte dagen derpå, tar vi oss en kjapp frokost og kjører til Fabrikken hvor presentasjonen skal foregå. Der er det servert noen tørre brødskiver med ost og skinke, og litt kaldt mineralvann. Etter ca. en time blir vi kalt bort til scena av en veldig høylytt kirkeklokke. Vi ble tildelt headset for live oversetting da hele presentasjonen skulle foregå på tysk. Presentasjonen startet med litt skryt fra Carthago om Carthago, og fortsatte med litt mer skryt av statistikkene de fremla. De har også opprettet en suksess-plan etter så mange år med kompetanse, som vi også kunne få tilgang til og benytte oss av (Vi fant aldri ut hvor vi kunne finne denne).

Etter alt snakket og litt introduksjon av div. ansatte, fikk vi en introduksjon av noen utvalgte nyheter for 2019. De hadde stelt i gang et stort show ut av dette, og vært utrolig kreative med introduksjonen (man skulle nesten tro de hadde kopiert det av noen enda mer kreative mennesker). Bilene kom frem en etter en, med røykmaskiner rundt for å skape noen kule effekter. I tillegg gikk anlegget på full guffe med sangen «We Will Rock You». Vi fikk litt «deja vu», men tenkte ikke noe mer på dette. Etter hver bil som entret rommet, kom det en representant ut, som gikk litt igjennom hva som var nytt med den spesifikke modellen.

Helt til slutt hadde vi som forhandlet i Skandinavia et eget møte med Sinnivara, dette handlet for det meste om Carthago Vans. Egen power-point blir sendt ut rundt dette for de som er ekstra interesserte.

Kvelden samme dag, var vi invitert på middag med Carthago sammen med de andre forhandlerne som var til stede. Vi ble hentet med buss på hotellet og kjørte lang oppover i fjellet. I det vi hadde kommet høy opp i fjellet, og passert noe som virket å være den siste bygningen på fjelltoppen, kom vi plutselig til en landsby. Like etter ankom vi et øl-museum som viste seg å være lokalene for kvelden.

Her ble vi møtt med lokalbrygget øl, tysk musserende vin og drinker. Etter å ha minglet litt med hyggelige konkurrenter og representanter fra Carthago, gikk vi dypt ned i kjelleren av bygningen. Her var det en stor og fin hall fylt med øl/vintønner rundt hele og pene tildekkede bord med ferdig servert forrett. Etter å ha fått i oss noen kanapeer og et par glass vin, bestilte vi oss hovedrett. Deretter var det tid for toppsjefen til Carthago å holde en tale. Vi satt selvsagt lengst vekk og hørte så og si ingenting av hva som ble sagt. De få tingene vi fikk med oss, handlet mye om hvor flinke Carthago hadde vært opp igjennom årene for å bli det selskapet de er i dag. Talen holdt på i ca. 1,5 time. Like etter fikk vi endelig servert en type roastbiff stek som var helt utsøkt.

Etter maten var det dags for prisutdeling til de beste Carthago/Malibu forhandlerne.  Like etter prisutdelingen var det satt opp et lite show med live musikk og ryddet plass foran scenen for litt dans. Hallen ble sakte, men sikkert tømt for folk, og ganske akkurat kl. 00.30 ble vi hentet av bussen som tok oss tilbake til hotellet.

Torsdag

Dagen derpå rakk vi ikke annet enn å stå opp og få i oss noe frokost før vi måtte komme oss tilbake til flyplassen og starte hjemreisen. I «vant» stil var selvfølgelig første fly forsinket fra Stuttgart som gjorde at tiden vi fikk i München var knapp. Kondisjonen vår ble satt på prøve, Alexander kjente nok mest på det, da vi løp gjennom flyplassen i München for å rekke flyet til Gøteborg, noe vi heldigvis gjorde.

Det ble en noe stressende tur på grunn av logistikken, men vi fikk med oss nyhetene og møtte mange hyggelige folk.